Multivitamin Tablets
Multivitamin Tablets
£7.99 - £27.99
Iron Tablets
Iron Tablets
£3.28 - £33.99

White Kwao Krua Tablets

In stock
£10.99
Quantity *

Origins of White Kwao Krua

White Kwao Krua, also known in Latin as Pueraria mirifica, is a tuber plant that has a history in Thai medicine. Traditionally, the plant has been used to enhance strength and wellness, and rejuvenate the older adult. The plant is grown at high altitudes of up to 800m above sea level, producing purple flowers and large ovoid leaves. The herbal properties of the plant mainly come from the tuberous root which is extracted, dried and powdered for nutritional use. The roots in question grow into large networks which can weigh up to 100kg.

Benefits of White Kwao Krua

The root has been used to complement the treatment of many hormonal fluctuations due to its phytoestrogens content. Other benefits of the White Kwao Krua are thought to include a reduction in the symptoms of menopause, including hot flushes and profuse sweating.

Our White Kwao Krua tablets

Our White Kwao Krua tablets are 18mm in size and are offered in a torpedo style. Each tablet provides 2,500mg of White Kwao Krua as an extracted ratio form, and we recommend a maximum of one dose per day.

Please note - although this product is termed as 'white', the powdered source is naturally pale brown.

We recommend that both the 500 and 1,000 tablet options are more suitable for use by more than one person. This is to ensure that you are receiving full use of the product before its expiry date. For one person's use, we recommend the 120 or 240 tablet options.

Customer Reviews

Based on 13 reviews
77%
(10)
8%
(1)
8%
(1)
8%
(1)
0%
(0)
O
O.P.
Fast delivery

Product came in time and the information supplied was really useful. Still using the product. Haven’t seen the results yet.

s
s.B.
Quick delivery

Good company to deal with fast delivery
Really love this for my menopause symptoms

S
S.L.
Still waiting for my order to arrive...impossible to feedback

I understand the eventual delay caused by covid 19, but I was supposed to be informed when the order was dispatched an it didn't happen. I had to send an email to customer support to have that information. They promptly responded saying the order it’s on the way and I should receive it in the next couple of weeks…still waiting.

D
D.M.
Great service

Great service everytime

V
V.A.a.
Perfect

Thanks, all good. Only I woud said that, if this would be possible, introduce a sistem on web by know where order step... :)

Shipping is via Royal Mail 1st Class. We dispatch orders on weekdays up to 5 pm. Royal mail quote delivery times 1-2 days. Delays can happen, If delivery takes more than 5 working days for a UK order - please contact us immediately. For Europe, orders can take 10-14 Days. We are sorry but we do not dispatch our products to the rest of the world. We apologise for this lengthy period of time, unfortunately, express courier services are uneconomical to use with low priced products.

Please note, we DO NOT quote shipping. We will only make refunds where refunds are due. We apologise this process can not be more simple. Customs Declarations: We declare the value of all products as £15 - This is our average order cost and should not cause import duties or tax by your customs. All orders will be labelled generically as "Dietary Supplements".

To return an item, please dispatch it in its original wrapping and accompanied by a note outlining your name, address and reason for return. If you do decide that you would like to return your item, please have a look under the" terms and condition" page.

" type="text/javascript">

Customer Reviews

Based on 13 reviews
77%
(10)
8%
(1)
8%
(1)
8%
(1)
0%
(0)
O
O.P.
Fast delivery

Product came in time and the information supplied was really useful. Still using the product. Haven’t seen the results yet.

s
s.B.
Quick delivery

Good company to deal with fast delivery
Really love this for my menopause symptoms

S
S.L.
Still waiting for my order to arrive...impossible to feedback

I understand the eventual delay caused by covid 19, but I was supposed to be informed when the order was dispatched an it didn't happen. I had to send an email to customer support to have that information. They promptly responded saying the order it’s on the way and I should receive it in the next couple of weeks…still waiting.

D
D.M.
Great service

Great service everytime

V
V.A.a.
Perfect

Thanks, all good. Only I woud said that, if this would be possible, introduce a sistem on web by know where order step... :)

You have successfully subscribed!